Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2017 15:35 - ДО КОЛКО ВРЕМЕ ДА СИ УЧИТЕЛ?
Автор: rosiela Категория: Лични дневници   
Прочетен: 947 Коментари: 6 Гласове:
-5

Последна промяна: 19.09.2017 18:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Четох коментари, послучай началото на учебната година, че учителят е такъв цял живот. Аз не съм на това мнение. Неслучайно жените ги оставиха с 25 години стаж и пенсиониране и всички бягат презглава да го сторят. Мъжете са повече. Колкото и да се разбираш с децата, това изтощава. Гъвкав с родители, с директор, обикновено на по - ниско ниво от учителя, с помощен персонал, с различни недоносени учебници и вечни административни промени.
Имам много добри приятели в тези среди - и жени, и мъже. На всички им е писнало, но мълчат и стискат зъби. До пенсия.
Децата не са лесни, родителите им също, капризи много, нужди много, пари малко. Редовно близките им ги крият, учителите, имам предвид, защото станало практика на учителя да имаш мобилния и се почва едно звънене по всяко време, не ти е работа.
При все благородството на тази професия, тя омръзва. Защото никой не е длъжен да ти възпитава детето, когато у дома нехаеш за него или обратното, вечно го защитаваш и не търсиш истината в неговото поведение, и не виждаш кривините в неговото развитие.
От моите иначе прекрасни учителски години ми останаха хубавите спомени и многото награди в областта на научно - педагогическата интелигенция: профсъюзни, на Министерство на просветата, на професионалното поприще, художествено - педагогическата ми книга по тази тема "Вашето дете расте при мен", оценена със Златен медал на ЕКСПО - 94 в Пловдив и включена в Институт за интелектуална собственост, Женева. Но не бих се върнала назад.
И ако трябва да бъда искрена, колегите много ги жаля в днешно време и им стискам палци да се пенсионират живи и здрави.



Гласувай:
6



1. apostapostoloff - Проф. Марин Даскалов е виден
19.09.2017 16:59
наш невролог. От него знам, че най- често го търсят за помощ учители и полицаи. Това само по себе си е доста показателно.
цитирай
2. rosiela - Вярвам, че е така!
19.09.2017 17:58
apostapostoloff написа:
наш невролог. От него знам, че най- често го търсят за помощ учители и полицаи. Това само по себе си е доста показателно.

цитирай
3. stih - Работата с хора никога не е лесна.
19.09.2017 18:26
Споделям становището ти, Росиела.
Не знаех за изявите и отличията ти в тази област.
Моите поздравления!
цитирай
4. rosiela - Благодаря, Ели.
19.09.2017 18:30
Това беше първата ми професия.
цитирай
5. missana - Да си учител е тежък кръст.
19.09.2017 23:54
Тази професия е добре да се работи, но само по призвание.
Моята баба по бащина линия е била учителка по литература.
Нейни пътеписи се съхраняват в Националната библиотека.

Добра тема си подела, Роси. Поздравявам те!
цитирай
6. rosiela - Аз бях, Мисана,
19.09.2017 23:58
и на мънички дълги години, и на прогимназисти, и на гимназисти една година. По литература. Понеже имам две висши, стават навсякъде. Но и по призвание колеги, станали учители, едвам издържат вече и много ми се оплакват. Вярвам им напълно. Това е професия за по-млади. То и с журналистиката е така, ама аз вече я раздавам лежерно по културните въпроси. Това са напрегнати професии.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: rosiela
Категория: Поезия
Прочетен: 6654860
Постинги: 5062
Коментари: 24007
Гласове: 9804
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930